Wersja PC

Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Wersja PC

Post autor: Salvin »

Z racji tego, że demo jest dostępne również na Steam to na bank zostaną poruszone kwestie wydajności, płynności itp. Dlatego jak są jakieś zagadnienia typowo sprzętowe to można pisać tutaj. A jak wyjdzie pełna wersja temat się przemianuje odpowiednio. Ja ściągam :)
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Demo - wersja PC

Post autor: RVRE »

Ja ściągnąłem i albo to kwestia dema (okrojona zawartość) albo nad optymalizacją siedzieli dzień i noc, bo pomimo prawie maksymalnego wykorzystania karty, gra śmiga powyżej 60fps i w ogóle nie spada poniżej. Laptop też nie dyszał za głośno, a przy RE2 startował jak samolot.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Demo - wersja PC

Post autor: Salvin »

W dwójkę nie grałem. Ale tak, pięknie śmiga demo 3. Już przeszedłem, mam dosłownie wszystko na max co się da w 1440p. ~70fps to najniższy wynik jaki uzyskałem.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Demo - wersja PC

Post autor: RVRE »

No ja niestety gram jak plebs w 1080p ale za to w 120 klatkach. Chyba drugi raz dopiero wykorzystałem matrycę 120Hz
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Demo - wersja PC

Post autor: Salvin »

Ten "plebs" to prawie 65% wg Steama. Do plebsu to jeszcze daleko ;)
Awatar użytkownika
B@rt
Posty: 302
Rejestracja: pt 21 mar, 2008
Lokalizacja: Unknown
Kontakt:

Wersja PC

Post autor: B@rt »

Na średnim sprzęcie:

Procesor - i5 3.20 GHz
RAM - 8GB
Grafika - GeForce GTX 1050 Ti

Gra działa płynnie i wygląda bardzo dobrze, ale trzeba pamiętać że to jest demo. Capcom musi zadbać o optymalizację. ;)
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Wersja PC

Post autor: RVRE »

Pełna wersja działa jak demo- maksymalne detale i górna granica to 120 klatek. Naprawdę solidnie się postarali z optymalizacją.

Na DX11 jest też delikatnie mniejsze zużycie zasobów niż na DX12, a różnicy w wyglądzie nie ma.
Awatar użytkownika
RON!N
Posty: 1703
Rejestracja: wt 20 lut, 2007
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Wersja PC

Post autor: RON!N »

Z ciekawości pobrałem demo ze Steama żeby zobaczyć czy mój komputer ma jakąkolwiek szansę na uruchomienie tej produkcji.
Wow! Udało mi się osiągnąć prawie stałe 60FPS w 1080p na Ryzen5 2400G z integrą Vega11! I oczywiście, cięcia graficzne były spore, ale powiedzmy, że w takiej formie mógłbym przejść całą grę. Obstawiam że większa ilość ognia na ekranie by skutecznie zweryfikowała wydajność tej konfiguracji, ale to tytuł 2020!
Mniejsza rozdzielczość, lekko lepsza jakość tekstur.... kto wie. Ale jest to grywalne. Ale na myszce dziwnie się gra :P I czuć mało DPI w gryzoniu :)

PS. Do RE1R sprzęt bez większego daje radę w 1080p60 ;). Czasem lubię randoma odpalić :smiech3:
YouTube | Twitch | Instagram | Twitter
Nadchodzący zlot fanów: 2023
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Wersja PC

Post autor: Salvin »

Na DX12 i maksymalnych ustawieniach w 1440p mam 70-144 FPS, w 4k ~60 FPS, czasem lekkie spadki poniżej. Dlatego wolałem w 1440p. Dużej różnicy w jakości nie ma, płynność zdecydowanie lepsza.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Wersja PC

Post autor: RVRE »

No ale co daje ten DX12 prócz minimalnie większego zużycia VRam i CPU i mniejszych klatek?

Chyba tylko na sprzętach AMD DX12 coś daje, choć tez nie zawsze.
Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Wersja PC

Post autor: Salvin »

Jest odwrotnie. Zmieniając na DX12 dostajesz komunikat, że może to poprawić działanie gry. A w jakości nie widać żadnej różnicy.
Awatar użytkownika
RVRE
Posty: 817
Rejestracja: ndz 07 wrz, 2014
Lokalizacja: ---

Re: Wersja PC

Post autor: RVRE »

Salvin
Posty: 1585
Rejestracja: czw 18 wrz, 2008

Re: Wersja PC

Post autor: Salvin »

W niektórych grach to działa lepiej, ale różnice są na ogół kilkuprocentowe, a niekiedy na tyle małe, że można uznać to za błąd pomiarowy. DX12 bardziej obciąża grafikę, tym samym odciążając procesor. Może on pomóc(ale nie musi) jak ktoś gra w FHD i mu niedomaga procesor, gdzie przy tej rozdzielczości jego rola jest dużo większa. W 1440p i 4k CPU już odgrywa marginalną rolę, w zależności od modelu jego użycie jest na poziomie 15-30% a całe obciążenie spada na kartę. Ale to temat złożony, bo dochodzi kwestia wąskiego gardła itp. Procesor powinien być dobrany odpowiednio do karty, bo jak będzie za słaby to obniży wydajność ogólną nawet w 4k pomimo niskiego obciążenia na wykresie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Resident Evil 3 (2020)”