RESIDENT EVIL 4 (PS2, GCN)
Opis przejścia do trybu Normal
Kilka słów na początek:
1.) Poziom Normal różni się od poziomu Easy:
a. wytrzymałością przeciwników
b. ilościa amunicji i medykamentów
c. kilkoma lokacjami, niedostępnymi na Easy
2.) Wszelkie beczki i skrzynki rozwalaj NOŻEM. Dzięki temu zaoszczędzisz wiele amunicji
3.) Jeżeli przeciwników jest niewielu, proponuję następujacą taktykę walki:
- strzał w kostkę u nogi lub w twarz (przeciwnik klęka bądź jest ogłuszony)
- podbiec i wcisnąć podany na ekranie przycisk (Leon przykopie przeciwnikowi)
- leżącego wroga dobij nożem
4.) Korzystaj jak najwięcej z noza i zwykłego pistoletu. Cenniejsze naboje zachowuj na "czarną godzinę"
5.) Czym są QTE? Otóż są to wyświetlające się na ekranie symbole przycisków lub ich kombinacje, jakie należy wcisnąć w bardzo szybkim czasie aby nastąpiła ciekawa akcja (np. uniknięcie ataku bossa itp.)
To by było wszystko, jesli chodzi o wstęp. Zaczynamy!
I. Wioska
Chapter 1-1
Po intrze udaj się do domku.Po wydarzeniach w chatce wyskocz przez okno i udaj się w dalszą drogę. W drodze do wioski zabijaj przeciwników i zbieraj przedmioty. Nie zapomnij uwolnić psa- później on ci pomoże. W wiosce mamy kilka taktyk do wyboru. Albo biegamy przez kilka minut unikając ataków, albo walczymy. Po animacji pozbieraj wszystkie przedmioty z domków i z całej lokacji. Nie zapomnij zabrać Shotguna ze ściany jednego z domów. Teraz idź do jedynych otwartych drzwi, nie licząc tych, z ktorych sam przyszedłeś. Na farmie zabij wszystkich (lub nie- twoja sprawa), zestrzel wszytkie niebieskie medaliony (po zabraniu notatki z drzewa na mapie pojawi się ich lokalizacja) oraz zabierz dwa skarby: Pearl Pendant (najpierw zestrzel deseczkę podtrzymującą klapę) oraz Beerstein (zeskocz z pomostku do specjalnej zagrody). Teraz udaj się do bramy. Tutaj będzie niespodzianka. Nawalaj szybko w podany przycisk, a następnie wklep podaną kombinacje. Jak już będzie po wszystkim idź przez tunel zbierając spinele, uważaj na dziadów rzucających dynamit, zabij ich, pozbieraj wszystko (zestrzel gniazdo na drzewie) i wejdź do chaty. Tam uważaj na linki, zabierz przedmioty, przesuń regał i podejdź do szafy. Chapter End.
Chapter 1-2
Po animacji i QTE wyjdź z domku zbierając wszystkie przedmioty, następnie idź do kupca i dokonaj kilku transakcji. Radzę nie sprzedawać kufla i czerwonego kamienia. Ok, teraz możemy pędzić dalej. Wyjdź przez dużą bramę i rozpocznij eksterminację przeciwników (lub unikaj walki- twój wybór). Biegaj po całej lokacji, zbieraj przedmioty i szukaj dwóch połówek medalionu do zamkniętych drzwi. Mała podpowiedź- jedna jest na dachu domku, druga na końcu drogi która prowadzi pod górkę. Kiedy już wszystko pozbierasz, połącz obie połówki i wyjdź z lokacji. Przebiegnij fragment drogi zbierając przedmioty i wejdź w drzwi na jej końcu. Tutaj po drodze kilku przeciwników, następnie kilku "dynamiciarzy". Po rozprawieniu się z nimi przeszukaj wszystko dokładnie (sprawdź oba paleniska), po czym idź dalej. Aby dostać się do skarbu (Elegant Mask) musisz rozwalić nożem deski w okienku. Idź dalej, zabij kilku przeciwników. W końcu znajdziesz sie przed drabiną prowadzącą do góry. Nie idź tam na razie, lepiej zeskocz na dół i pozbieraj przedmioty. Możesz także łowić ryby. Okej, teraz możesz iść do góry. Jak już znajdziesz się na zewnątrz, to spójrz w lewą stronę. Nad studnią wisi Brass Pocket Watch. Wiesz już, jak masz postępować w takich przypadkach. Zbierz inne przedmioty, omiń linki i sidła i idź do domu. Tutaj zagadka. Rozwiązanie: góra, a później lewo lub prawo. Przejdź przez nowo otwarte drzwi, zabierz klucz i przedmioty i idź przez kolejne drzwi. Animacja i Chapter End.
Chapter 1-3
Zabierz przedmioty (roślinka w szafce) i zejdź na dół. Przeszukaj dokładnie cały dom, po czym wyjdź na zewnątrz. Tutaj czeka na ciebie kilku przeciwników, w tym Dr. Salvador (to ten pan, który chce ci uciąć głowe). Zabij ich, po czym idź dalej. Zwróć uwagę na gniazdo na jednym z drzew. W drodze do bramy zbieraj przedmioty i zabijaj przeciwników. Za bramą mała zadyma z wieśniakami, po czym pędź do metalowych drzwi z charakterystycznym znakiem. Tutaj jest spokojnie. W następnym pomieszczeniu rozwal lampe, a staniesz sie posiadaczem spinela. Otwórz klapę i zeskocz na dół. Idź dalej, a w jaskini po raz kolejny zestrzel lampe, a następnie trzy błyskotki. Po odwiedzinach u kupca wdrapuj się do góry. Nad ścieżką są dwa gniazda. Na cmentarzyku porozwalaj wieśniaków i resztę medalionów, pozbieraj przedmioty i biegnij dalej. Kościół jest zamknięty, ale można zdobyć drugi kamień do kufla, jeśli rozwiążemy zagadkę za Kościołem (są tam przeciwnicy). Rozwiązanie- 3433344. Okej, teraz biegnij po pomostku, walcząc z kilkoma przeciwnikami i zbierając przedmioty. W końcu znajdziesz się na "prawie" okrągłej arenie z domkami. Rzuć Flash Grenade w stronę ptaków (jeśli go posiadasz), a to zaowocuje dodatkową kasą. Pozbieraj wszystkie przedmioty z domków i idź dalej. Schodami w dół można zejść do kupca. Idź tam, jeśli chcesz. Dobra, jeśli odwiedziłeś kupca (lub nie), to możesz przejść przez bramę. Tu znany już motyw z ucieczką przed głazem. Po ucieczce obejrzyj się- na skale jest spinel. Na bagnach jest sporo przeciwników, przedmiotów, a także Antique Pipe w gnieździe na jednym z drzew. Po wyzbieraniu wszystkiego udaj się do bramy na końcu lokacji. Za bramą spokój- pozbieraj przedmioty, kolejny skarb z gniazda na drzewie, po czym wsiadaj do łódki i płyń na przeciwległy brzeg. Boss Time.
DEL LAGO- TAKTYKA WALKI
Walczysz z wielką, holującą cię rybą. Twoją bronią są niekończące się harpuny. Bardzo ważna sprawa- łódką nadal można sterować. Walka jest bardzo prosta- omijaj śmieci na wodzie i pakuj harpuny w cielsko potwora. Jeśli Lago zniknie pod wodą- odpływaj na bok. Jeśli wypadniesz z łódki- płyń do niej z powrotem. Czasem Leon zatrzymuje sie i trzyma harpun w dłoni. Wtedy odwracaj się tam, gdzie pokazuje strzałka i rzucaj. Po walce jest jeszcze QTE i animacja. Chapter End.
Chapter 2-1
W domku pozbieraj wszystko, po czym wyjdź na zewnątrz. Wracaj do łódki i płyń do niebieskich światełek. Znajdziesz się w siedzibie kupca. Na dachu (dostaniesz się tam po drabinie i przepychaniu skrzynek) znajdziesz Green Gem, do użycia w Elegant Mask. Po dokonaniu zakupów wracaj na brzeg, po czym idź do bramy. Po drugiej stronie poznasz pierwszego wieśniaka z pasożytem (zwanymi dalej w tekście "plagasami"). Rozwal go jak chcesz, najlepiej Flash Grenade. Idź dalej, przeskakuj nad wodą, zbieraj wszystko i zjedź po linie. Tutaj jest spinel na ścianie, przeciwnik oraz trzy beczki, które trzeba zestrzelić. Poprzeskakuj po nich na drugi brzeg, pozbieraj wszystko, po czym uruchom dźwignię na górze. Podczas powrotu zaatakują rolnicy. Pokaż im przewagę ołowiu nad widłami, zabierz Amber Ring i idź tunelem. Zakoś Round Insignia i biegnij dalej. W pomieszczeniu z łódką, za tobą, jest spinel w pochodni. Teraz dopiero wsiadaj do łódki. Dopłyniesz do kupca. Tutaj sie zastanów- za chwilkę walka z bossem, więc możnaby kupić rakietnicę. Wybór należy do Ciebie. Jak już wszystko załatwisz, to idź po drabince do góry i za drzwiami biegnij w lewo. Boss Time.
EL GIGANTE- TAKTYKA WALKI
Jeśli masz rakietnicę, to sprawa jest prosta. Jeśli nie masz, to:
- biegaj i strzelaj
- kiedy klęknie, wciskaj podanie przyciski (QTE)
W domkach jest wiele przydatnych rzeczy. Jeśli walka trochę będzie trwała, to w końcu na pomoc przybiegnie pies, którego uwolniłeś na samym początku. Będzie odwracał uwagę Giganta. Jeśli potwór wyrwie drzewo lub będzie dziwnie przymierzał się do biegu- przygotuj się na QTE. Po walce oczyść domki (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i wracaj do Kościółka. Po drodze zaatakują Cię trzy wilkopodobne bestie (Calmillos). Na drzwiach do Kościoła użyj Round Insignia. Przeszukaj cały budynek i wejdź na górę. Przeskocz na drugą stronę (po żyrandolu). Tutaj czeka na Ciebie zagadka. Rozwiązanie:czerwony obróć dwa razy, zielone trzy, a niebieski raz. Teraz skombinuj całość. Po animacji idź po Ashley. Opiekuj się nią dobrze...

Chapter 2-2
Wyzbieraj wszystkie przedmioty i wyjdź. Na zewnątrz czeka na ciebie spora grupa ganadosów- aby sie ich pozbyć strzel w wóz, a będzie po sprawie. Możesz także zawrócić do kościoła- opłaci sie. Teraz możesz powrócić drogą do wioski, po drodze zbierając przedmioty. W wiosce możesz walczyć z przeciwnikami, bądź ich unikać. Udaj się na farmę, po drodze uważając na sidła i Ashley. Na farmie pokonaj przeciwników (możesz ukryć Ashley w kontenerze), pozbieraj przedmioty i wejdź razem z podopieczną do góry po drabinie. Przeskocz przez okno i biegnij po drewnianym podeście. Na samym końcu zeskocz i złap Ashley. Porozwalaj sidła i przy wydatnej pomocy pannicy przedostań się na drugą stronę wysokiej bramy. Biegnij dalej, jak chcesz to pogadaj z kupcem. Teraz niepokojąca animacja i akcja z obroną domu. Razem z Luisem odpieracie szturm wieśniaków (zabić ok.40 ganado lub wytrzymać określoną ilość czasu). Nie strzelaj do Luisa, dużo biegaj, na piętrze są przydatne przedmioty. Nie powinno być zbyt trudno. Już po wszystkim będzie animacja i Chapter End.
Chapter 2-3
Opuść domek i udaj się do kupca. Po dokonaniu zakupów musisz wybrać jedną z dróg. Aby to zrobić- przekręć dźwignię w odpowiednią stronę. Uprzedzam- lewa jest trudniejsza (w moim mniemaniu...). Oczywiście można wybrać obie drogi. Ja jednak zaczne od lewej
LEFT ROUTE:
Sam tego chciałeś, Graczu;). Zostaw Ashley w kontenerze i rozpocznij eksterminację. Biegnij drogą i wespnij się po drabinie do góry. Tutaj znów troche walki i chwilowy spokój (poznasz to po braku muzyki). Możesz zawołać Ashley i ukryć ją w bliższym kontenerze. Zeskocz na dół. Teraz to sie zacznie

RIGHT ROUTE:
Jeśli masz kasę to najlepiej kup rakietnicę. Będzie walka z Gigantem. Gdy potwór zeskoczy masz cztery wyjścia:
a.) załatwisz go Rocket Launcherem (tylko nie spudłuj!)
b.) zestrzelisz na niego głaz
c.) załatwisz go konwencjonalnie
d.) po prostu zwiejesz
Jeśli będziesz uciekał, to nie zapomnij zabrać z drugiego domku klucza. Załóżmy że nie uciekłeś. Możesz spokojnie pozbierać wszelkie fanty, a także zgarnąć Purple Gem (do Maski). Jest w wiadrze nad Tobą. Teraz idź do bramy i przejdź przez nią. Tu obie wersje łączą się.
Przeszukaj domek, zagadaj z kupcem i ruszaj dalej. Miń wielką bramę (jeszcze nie można jej otworzyć) i udaj się do kolejki linowej. Wsiadaj i załatwiaj jadących z naprzeciwka. Uważaj także na tych stojących po lewej stronie. Jak już dojedziesz do końca to pozabieraj wszystko i schodź schodkami na dół. Na półpiętrze zostaw Ashley i wejdź do "jaskini". Tam idź do przodu i zabijaj wszystkich. W końcu, w skrzynce znajdziesz Yellow Catseye. Skombinuj go z kuflem i wracaj. Po drodze zawołaj Ashley i biegnij dalej. U kupca sprzedaj kufel i zaopatrz się dobrze- za chwilkę walka z bossem. Po dokonaniu transakcji przejdź przez bramę i biegnij przed siebie. Animacja i Boss Time.
BITORES MENDEZ- TAKTYKA WALKI
Chłopek ma dwie formy. W pierwszej biega po ziemi, w drugiej skacze po belkach. Sam niewiem co gorsze. Na początku walki będzie QTE. Potem traktuj paskudę z najmocniejszych broni, dużo biegaj i unikaj jego ataków (często QTE, ale niekoniecznie). W końcu łajza nie ździerży i pęknie. Jeśli masz RL- strzelaj, tylko nie spudłuj! Jeśli nie masz, to pokonaj go bronią konwencjonalną. W tej walce dużo zależy od Twoich umiejętności. W magazynie jest wiele rzeczy do zebrania. Po pokonaniu szmaty wyzbieraj wszystko (łącznie z False Eye) i wyskocz przez otwór w ścianie. Razem z Ashley wracajcie do wielkiej, zamkniętej bramy. Pod bramą użyj False Eye i idź dalej. Tuż za bramą zostaw Ashley i idź do przodu sam. Ruszy na ciebie samochód- musisz go powstrzymać. Proponowane miejsca do strzelania- maska chłodnicy lub głowa kierowcy. Samochód powinien przewrócić się na bok. Zabierz pannę i biegnij dalej. Mijając wóz zabierz kasę, kolejni przeciwnicy pojawią się za Tobą. Jeśli chcesz to walcz. Jak nie, to wiej. Animacja i Chapter End.